Урок 20. Учимось описувати, розповідати, доводити
На попередніх уроках ішлося про основні моменти в роботі над шкільним твором як одним із видів зв'язних висловлень. Та семе слово "твір" ще не говорить про тип висловлювання.
Про одне й те саме можна розповісти в часовій послідовності (і це буде розповідь), описати його ознаки, основні риси (вийде опис) або розкрити причини даного явища, його значення (матимемо роздум).
Скажімо, про книгу можемо розповісти, який шлях вона проходить від паперової фабрики до книгарні чи бібліотеки. Можна описати, з чого складається книжка або як виглядає ваша улюблена книга. У творі-роздумі писатимемо про значення книги як скарбниці вселюдської мудрості.
Отже, різні життєві ситуації вимагають від нас уміння будувати свої висловлювання у формі опису, розповіді чи роздуму.
У творах письменників ці три типи мовлення тісно пов'язані між собою, переплітаючись і творячи єдину картину життя.
На попередніх уроках ішлося про основні моменти в роботі над шкільним твором як одним із видів зв'язних висловлень. Та семе слово "твір" ще не говорить про тип висловлювання.
Про одне й те саме можна розповісти в часовій послідовності (і це буде розповідь), описати його ознаки, основні риси (вийде опис) або розкрити причини даного явища, його значення (матимемо роздум).
Скажімо, про книгу можемо розповісти, який шлях вона проходить від паперової фабрики до книгарні чи бібліотеки. Можна описати, з чого складається книжка або як виглядає ваша улюблена книга. У творі-роздумі писатимемо про значення книги як скарбниці вселюдської мудрості.
Отже, різні життєві ситуації вимагають від нас уміння будувати свої висловлювання у формі опису, розповіді чи роздуму.
У творах письменників ці три типи мовлення тісно пов'язані між собою, переплітаючись і творячи єдину картину життя.
Комментариев нет:
Отправить комментарий