Урок 17. Твір. Складання плану
Часто учні намагаються уникнути цієї роботи. Робота над планом справді нелегка, але необхідна. Інакше висловлення не буде послідовним, цілісним. Складання плану допомагає організувати свою увагу, попередньо заглибитись у тему, вибрати із своїх знань, робочих матеріалів найголовніше.
Найперша вимога до твору - відповідність викладу темі - стосуєься і плану: він повинен відповідати темі, не виходити за її межі, передбачати логічну послідовність. Адже як заплануєш, так і напишеш.
План також повинен відображати, як буде розкриватися в м айбутньому творі основна думка. Порівняймо два варіанти плану до твору-опису "Наша школа":
I-в II-в
1. Загальний вигляд школи. 1. Легка світла споруда.
2. Розташування кабінетів. 2. Зручне розташування кабінетів і залів.
3. Оформлення коридорів. 3. Вдале оформлення коридорів.
У I варіанті плану учень передав тільки послідовність викладу, з плану не проступає, яку основну думку хоче утвердити автор. Цей недолік плану може позначитись і на творі. Із II ж варіанту видно, яку школу буде описувати учень, як він до неї ставиться. Уже з плану чітко видно головну думку висловлення.
План може бути простий і складний. Підпункти складного плану мають відповідати тезі основного пункту, до якого вони входять, - розкривати його зміст. Наприклад:
3. Вдале оформлення коридорів:
а) привітний зимовий сад у вестибюлі;
б) ігрові кутки для молодших школярів;
в) цікаві шкільні стіннівки.
Складання плану висловлювання - робота творча. Його не треба сприймати як раз і назавжди дану схему. У процесі роботи план можна змінювати: доповнити новими пунктами, зняти зайве.
Часто учні намагаються уникнути цієї роботи. Робота над планом справді нелегка, але необхідна. Інакше висловлення не буде послідовним, цілісним. Складання плану допомагає організувати свою увагу, попередньо заглибитись у тему, вибрати із своїх знань, робочих матеріалів найголовніше.
Найперша вимога до твору - відповідність викладу темі - стосуєься і плану: він повинен відповідати темі, не виходити за її межі, передбачати логічну послідовність. Адже як заплануєш, так і напишеш.
План також повинен відображати, як буде розкриватися в м айбутньому творі основна думка. Порівняймо два варіанти плану до твору-опису "Наша школа":
I-в II-в
1. Загальний вигляд школи. 1. Легка світла споруда.
2. Розташування кабінетів. 2. Зручне розташування кабінетів і залів.
3. Оформлення коридорів. 3. Вдале оформлення коридорів.
У I варіанті плану учень передав тільки послідовність викладу, з плану не проступає, яку основну думку хоче утвердити автор. Цей недолік плану може позначитись і на творі. Із II ж варіанту видно, яку школу буде описувати учень, як він до неї ставиться. Уже з плану чітко видно головну думку висловлення.
План може бути простий і складний. Підпункти складного плану мають відповідати тезі основного пункту, до якого вони входять, - розкривати його зміст. Наприклад:
3. Вдале оформлення коридорів:
а) привітний зимовий сад у вестибюлі;
б) ігрові кутки для молодших школярів;
в) цікаві шкільні стіннівки.
Складання плану висловлювання - робота творча. Його не треба сприймати як раз і назавжди дану схему. У процесі роботи план можна змінювати: доповнити новими пунктами, зняти зайве.
Комментариев нет:
Отправить комментарий