Школа на Дачному (блог учителя Ольги Яркової)

пятница, 17 мая 2019 г.

Урок 32. Твір-роздум (1)
     
     Якщо розповідь є відповіддю на питання, що, де й коли відбувалося, що робили персонаж чи персонажі, а опис відповідає на питання, яким є той чи інший предмет, то роздум - це розгорнута відповідь на питання, чому ця подія або явище відбулися, чому хто-небудь учинив саме так, а не інакше, чому ми бачимо предмет таким, а не іншим тощо.
     У висловлюванні цього типу мовлення є  т е з а - частина, яка містить думку, котру треба довести, і є  д о в е д е н н я - аргументуюча частина (відповідно - вступ і основна частина). Може бути й третя частина, що містить в и с н о в о к,  наголошує на думці, висунутій у тезі та доведеній в основній частині.
 
   Формулюючи у вступі тезу, автор тим самим намагається привернути увагу до того питання, яке буде розглядати. Хоча досить оригінальною є побудова твору, коли висновок із роздуму над якимось явищем випливає непомітно, наче всупереч сподіванням автора, а від того він стає ще більш переконливим.
      Завтра проаналізуємо оповідання В.Земляка "Льодохід", звернувши увагу на композиційні елементи роздуму.

Комментариев нет:

Отправить комментарий