Школа на Дачному (блог учителя Ольги Яркової)

воскресенье, 2 июля 2017 г.

                             Сама ніжність - квіти лілеї
До числа найніжніших квітів належать лілії, лілеї, лелії. Вони і в народних піснях оспівані, і  у віршах багатьох авторів опоетизовані, і в легендах оповідані. Згадаймо чудову баладу Тараса Шевченка "Лілея", в основі якої пісенне, народне джерело:
  За що мене, як росла я,        

  Люди не любили?
  За що мене, як виросла,
  Молодую вбили? 
Глибоко зворушує  розповідь дівчини-лілеї про злого пана, що "лихо заподіяв" матері, про долю материну та доччину:
    ... Я умерла
   Зимою під тином.
   А весною процвіла я
   Цвітом при долині,
   Цвітом білим, як сніг білим!
   Аж гай звеселила.
   Зимою люде ... Боже мій!
   В хату не пустили.
    А весною, мов на диво,
   На мене дивились.
    А дівчата заквітчались    
    І почали звати 
    Лілеєю-Снігоцвітом...     

  У природі дуже багато різних видів 
лілій: рожевих, білих, жовтих, брунатних, червоних, строкатих тощо. Люди їх люблять за ніжні стійкі пахощі. Вони прикрашають не одну оселю, квітник чи садок.
 


 


 


Комментариев нет:

Отправить комментарий