58. Який Сава, така й слава. Особові імена, скорочені й пестливі форми їх широко представлено в усній народній творчості, зокрема в піснях та прислів'ях і приказках.
У народних піснях ми бачимо Василя,що сіно косить, і Катерину, до якої наїхали гості, і Марусину-серце, і ледачого Гриця-притвору та багато інших чітко окреслених образів. Народні пісні шляхом використання імен малюють деякі особливості народного життя і звичаїв. Ми яскраво уявляємо Наталочку, що ходить через кладочку; дівчину, котру за Петруся б'є матуся; Павлусика, що, хоч нема переходу, до Оксани бреде через воду; Іванка, який музику найма, молоденькій Мані тугу розважа, і т.п.
Народні пісні ввібрали силу-силенну пестливих форм імен, особливо жіночих. Тут є Маруся, Марусина, Маруня, Марусечка, Маня, Марійка й Марічка; Ганнуська, Ганнуся, Ганнунька й Ганнусенька; Іван, Іванко, Івасик, Івасьо, Івасько, Ваня та безліч інших. В окремих народних піснях римування базується на грі імен. Такою є, наприклад, пісня "А в нашого Омелечка"...
У народних піснях ми бачимо Василя,що сіно косить, і Катерину, до якої наїхали гості, і Марусину-серце, і ледачого Гриця-притвору та багато інших чітко окреслених образів. Народні пісні шляхом використання імен малюють деякі особливості народного життя і звичаїв. Ми яскраво уявляємо Наталочку, що ходить через кладочку; дівчину, котру за Петруся б'є матуся; Павлусика, що, хоч нема переходу, до Оксани бреде через воду; Іванка, який музику найма, молоденькій Мані тугу розважа, і т.п.
Народні пісні ввібрали силу-силенну пестливих форм імен, особливо жіночих. Тут є Маруся, Марусина, Маруня, Марусечка, Маня, Марійка й Марічка; Ганнуська, Ганнуся, Ганнунька й Ганнусенька; Іван, Іванко, Івасик, Івасьо, Івасько, Ваня та безліч інших. В окремих народних піснях римування базується на грі імен. Такою є, наприклад, пісня "А в нашого Омелечка"...
Комментариев нет:
Отправить комментарий