Школа на Дачному (блог учителя Ольги Яркової)

вторник, 27 февраля 2018 г.

3. Робота з текстом. Зверніть увагу на лексику, використану автором для опису смачних домашніх страв.
" Смачно готує в цю пору мати. Як вона ворожить над борщем! Устає ще вдосвіта, чистить і промиває буряки, шаткує їх, нарізає картоплі, січе ножем капусту. Усього потроху добавляє в горщик: і помідор, і петрушку, і  цибулину, і стрючок перцю, і листок лаврового листя. А м'ясо кладе з кісткою.
Ну й борщ тоді виходить - такий, що, поки дочекаєшся обіду, язик ладен проковтнути.
   Любить мати варити й усілякі капусняки - з грибами й без грибів, з кашею й без каші, а про різні юшки й казати нема чого. Особливо любить готувати юшку з риби - тато приносить йоржиків та
окунів, чистить сам на тертушці, а мати доводить усе до пуття, заливаючи водою та заправляючи спеціями. Іноді, коли матері захочеться зробити для всіх приємну несподіванку, зготує качку. Так, що ніхто й не побачить, заріже її ранесенько, начинить яблуками, зашиє, покладе на сковороду, смажить,
поливаючи жиром, що витоплюється з неї. Цілий день тоді в хаті пахне припеченим солодом (
рос. сладостью) розімлілих яблук, цілий день тоді батько ходить добріший, ніж будь-коли, усміхнений не на лиці, а зсередини. Звичайно, перш ніж їсти качку, на неї треба добре надивитися, треба натішитися, намилуватися, а потім уже їсти "(Є.Гуцало).

Комментариев нет:

Отправить комментарий