Урок 17. Твір. Складання плану
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGV9aZW0dm4y5cggQr79cpJSke412CPeIqq_jix55GHkOL-vFwCUvuFW_Xioe4_XEdS_pD8SjiJcXt0jV3mQFvmevmGrPDmkzZu7oVVuZ2_kZpN63fSBcFCDdMUkvnQeKSR6Kn8SHma90/s200/Sochinenie-na-temu-uchitel.jpg)
Часто учні намагаються уникнути цієї роботи. Робота над планом справді нелегка, але необхідна. Інакше висловлення не буде послідовним, цілісним. Складання плану допомагає організувати свою увагу, попередньо заглибитись у тему, вибрати із своїх знань, робочих матеріалів найголовніше.
Найперша вимога до твору - відповідність викладу темі - стосуєься і плану: він повинен відповідати темі, не виходити за її межі, передбачати логічну послідовність. Адже як заплануєш, так і напишеш.
План також повинен відображати, як буде розкриватися в м айбутньому творі основна думка. Порівняймо два варіанти плану до твору-опису "Наша школа":
I-в II-в
1. Загальний вигляд школи. 1. Легка світла споруда.
2. Розташування кабінетів. 2. Зручне розташування кабінетів і залів.
3. Оформлення коридорів. 3. Вдале оформлення коридорів.
У I варіанті плану учень передав тільки послідовність викладу, з плану не проступає, яку основну думку хоче утвердити автор. Цей недолік плану може позначитись і на творі. Із II ж варіанту видно, яку школу буде описувати учень, як він до неї ставиться. Уже з плану чітко видно головну думку висловлення.
План може бути простий і складний. Підпункти складного плану мають відповідати тезі основного пункту, до якого вони входять, - розкривати його зміст. Наприклад:
3. Вдале оформлення коридорів:
а) привітний зимовий сад у вестибюлі;
б) ігрові кутки для молодших школярів;
в) цікаві шкільні стіннівки.
Складання плану висловлювання - робота творча. Його не треба сприймати як раз і назавжди дану схему. У процесі роботи план можна змінювати: доповнити новими пунктами, зняти зайве.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGV9aZW0dm4y5cggQr79cpJSke412CPeIqq_jix55GHkOL-vFwCUvuFW_Xioe4_XEdS_pD8SjiJcXt0jV3mQFvmevmGrPDmkzZu7oVVuZ2_kZpN63fSBcFCDdMUkvnQeKSR6Kn8SHma90/s200/Sochinenie-na-temu-uchitel.jpg)
Часто учні намагаються уникнути цієї роботи. Робота над планом справді нелегка, але необхідна. Інакше висловлення не буде послідовним, цілісним. Складання плану допомагає організувати свою увагу, попередньо заглибитись у тему, вибрати із своїх знань, робочих матеріалів найголовніше.
Найперша вимога до твору - відповідність викладу темі - стосуєься і плану: він повинен відповідати темі, не виходити за її межі, передбачати логічну послідовність. Адже як заплануєш, так і напишеш.
План також повинен відображати, як буде розкриватися в м айбутньому творі основна думка. Порівняймо два варіанти плану до твору-опису "Наша школа":
I-в II-в
1. Загальний вигляд школи. 1. Легка світла споруда.
2. Розташування кабінетів. 2. Зручне розташування кабінетів і залів.
3. Оформлення коридорів. 3. Вдале оформлення коридорів.
У I варіанті плану учень передав тільки послідовність викладу, з плану не проступає, яку основну думку хоче утвердити автор. Цей недолік плану може позначитись і на творі. Із II ж варіанту видно, яку школу буде описувати учень, як він до неї ставиться. Уже з плану чітко видно головну думку висловлення.
План може бути простий і складний. Підпункти складного плану мають відповідати тезі основного пункту, до якого вони входять, - розкривати його зміст. Наприклад:
3. Вдале оформлення коридорів:
а) привітний зимовий сад у вестибюлі;
б) ігрові кутки для молодших школярів;
в) цікаві шкільні стіннівки.
Складання плану висловлювання - робота творча. Його не треба сприймати як раз і назавжди дану схему. У процесі роботи план можна змінювати: доповнити новими пунктами, зняти зайве.
Комментариев нет:
Отправить комментарий