До уваги учнів 5-Б !
- Думаю, що вже всі ви переконалися в тому , що без міцних знань з фонетики, графіки, орфографії неможливо оволодіти літературною мовою, бути грамотною людиною. У п'ятницю ми пишемо контрольну роботу. Повторіть, будь ласка, звуки мови та мовлення: голосні, приголосні, глухі, сонорні, дзвінкі, тверді та м'які, а ще - порядок фонетичного розбору слова.
Бажаю успіхів!
А тепер ЗАВДАННЯ для допитливих...
1. Прочитайте вірш Г.Бойка "Ходив по масло" і поясніть, чому так дивно говорить хлопчик:
- Куди це ти ходив, Мартин?
- Ходив по басло в багазин...
- Ну, а гугнявиш ти для чого?
- Бо в дощ пробокли в бене доги...
2. Назвіть звук, спільний для кожного із чотирьох слів:
* батько, ясен, об'ява, заява;
* честь, щастя, річ, січа.
3. Відніміть від слів щільний, яр перший звук, запишіть утворені слова. Чому кількість букв у словах залишилася без змін?
4. Розв'яжіть своєрідне рівняння:
х голосних + у приголосних = 38 звуків
5. Українська мова має дві запозичені фонеми (звуки). Які?
- Думаю, що вже всі ви переконалися в тому , що без міцних знань з фонетики, графіки, орфографії неможливо оволодіти літературною мовою, бути грамотною людиною. У п'ятницю ми пишемо контрольну роботу. Повторіть, будь ласка, звуки мови та мовлення: голосні, приголосні, глухі, сонорні, дзвінкі, тверді та м'які, а ще - порядок фонетичного розбору слова.
Бажаю успіхів!
А тепер ЗАВДАННЯ для допитливих...
1. Прочитайте вірш Г.Бойка "Ходив по масло" і поясніть, чому так дивно говорить хлопчик:
- Куди це ти ходив, Мартин?
- Ходив по басло в багазин...
- Ну, а гугнявиш ти для чого?
- Бо в дощ пробокли в бене доги...
2. Назвіть звук, спільний для кожного із чотирьох слів:
* батько, ясен, об'ява, заява;
* честь, щастя, річ, січа.
3. Відніміть від слів щільний, яр перший звук, запишіть утворені слова. Чому кількість букв у словах залишилася без змін?
4. Розв'яжіть своєрідне рівняння:
х голосних + у приголосних = 38 звуків
5. Українська мова має дві запозичені фонеми (звуки). Які?
Комментариев нет:
Отправить комментарий